Hamka Hamzah Resmi Bergabung dengan Klub Malaysia

Foto: Goal Indonesia

Jakarta, Sayangi.com – Keinginan Mitra Kukar untuk mempertahankan Hamka Hamzah sirna setelah mantan bek tim nasional Indonesia ini mengikat kontrak dengan klub Malaysia Super League (MSL) Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) FC.

Sebelumnya Hamka disebut-sebut bakal digaet Selangor FA yang bermarkas di Shah Alam. Kemarin Hamka dipastikan menuju Shah Alam, namun untuk bergabung dengan PKNS FC, tim satu kota Selangor FA.

Tidak disebutkan nilai kontrak yang diterima pemain berusia 29 tahun itu di PKNS FC. Namun Hamka menandatangani kontrak berdurasi satu tahun di hadapan presiden PKNS FC Noor Hisham Mohd Gouth.

Hamka akan tetap memakai nomor jersey kesayangannya, 23, dan bergabung dengan mantang gelandang Arema Indonesia Roman Chmelo di tim besutan Wan Jamak Wan Hassan tersebut.

Hamka yang sempat membantah rumor Selangor FA mengakui bila ada tawaran dari klub tetangga PKNS FC tersebut. Hanya saja, Hamka menyatakan Selangor FA sudah terlambat mengajukan tawaran, sehingga ia terpaksa menolaknya.

Pemain yang menjabat kapten tim di Mitra Kukar itu menyatakan sudah siap menghadapi persaingan di MSL musim depan, termasuk duel melawan bintang Johor Baru Darul Takzim, Pablo Aimar.

“Pablo Aimar biasa sahaja. Dia dikelilingi pemain ASEAN, bukan pemain Argentina,” kata Hamka dikutip akun Facebook majalah Dunia Sukan yang di-share oleh akun Facebook resmi PKNS. (Goal Indonesia)