Klub Malaysia Selanggor FA Incar Andik Vermansyah

Foto: Antara

Jakarta, Sayangi.com – Gelandang Timnas u-23 dan Persebaya 1927 Andik Vermansyah dikhabarkan tengah melakukan negosiasi dengan klub Malaysia Super League (MSL) Selangor FA. Seperti dilansir dari Goal.com, Selangor FA sedang memburu sejumlah pemain demi mengembalikan kejayaan klub tersebut. Selangor FA pernah merajai Malaysia pada pertengahan 2000-an.

Saat itu, The Red Giants yang diperkuat Bambang Pamungkas dan Elie Aiboy tampil sebagai kampiun liga, piala liga, dan Piala Malaysia.

Wakil Presiden Selangor FA Datuk Mokhtar Ahmad mengakui, pihaknya berusaha mendapatkan Andik. “Mungkin kami akan mendapatkan keputusan dalam waktu dekat,” jelas Mokhtar.

Selangor FA sebelumnya telah mengumumkan tim ini bakal dibesut pelatih asal Australia, Mehmet Durakovic, pada musim depan. Durakovic dikontrak Selangor FA selama tiga tahun.

Tim berseragam Merah-Kuning itu juga diberitakan telah memboyong beberapa pemain yang diikat kontrak dengan durasi dua tahun seperti, Abdul Hadi Yahya, Mohd Farizal Marlias, Mohd Hamsani Ahmad, A Thamil Arasu, Rizal Fahmi Ab Rosid, Azmi Muslim, Nazri Ahmad, dan Shahrom Abdul Kalam.

Sementara tujuh pemain musim lalu tetap dipertahankan. Ketujuh pemain itu adalah Mohd Bunyamin Omar, Raimi Mohd Noor, Fitri Shazwan Raduwan, Abdul Shukor Jusoh, S Veenod, S Kunanlan, dan K Gurusamy. Begitu juga dengan Afiq Azmi dan Mohd Ramzul Zahini Adenan yang masih memiliki ikatan kontrak setahun.